Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Ładzice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.ladzice.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 06 grudnia 2006r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31 sierpnia 2020r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie zdjęcia posiadają tekst alternatywny,
- Niektóre załączniki nie posiadają dostępnej treści,
- Niektóre załączniki nie posiadają dostępnych opisów.
Treści nieobjęte przepisami
- Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej urzędu znajdują się treści, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz: wytworzone albo sfinansowane, albo nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której urząd nie jest uprawniony.
- Transmisje obrad Rady Gminy Ładzice podczas prezentacji na żywo nie mają napisów. Napisy uzupełniane są w ciągu 14 dni po transmisji.
- Na stronie znajdują się złożone schematy i dokumentacja techniczna w formie nietekstowej.
- Nie wszystkie dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej,skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 22 września 2020r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszelkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić w Referacie Organizacyjnym u Koordynatora do spraw dostępności Pani Karoliny Kotlińskiej - mail dostepni@ladzice.pl lub telefonicznie 44 6840895.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Do Urzędu Gminy Ładzice można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno - komunikacyjnej na Formularzu wniosku.
Wniosek może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Urzędu osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Urzędu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Ewelina Lis - Wójt Gminy Ładzice,
- Adres: ul. Wyzwolenia 36, 97-561 Ładzice,
- mail: gmina@ladzice.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy Ładzice ul. Wyzwolenia 36, 97-561 Ładzice, znajduje się w bliskiej odległości od dwóch przystanków autobusowych obsługiwanych przez autobusy EKSPRESS BUS Sp. z o. o. ul. T. Bairda 56/4 , 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
Rozkład jazdy znajduje się na stronie firmy EKSPRESS BUS Sp. z o. o. ul. T. Bairda 56/4 , 05-825 Grodzisk Mazowiecki pod adresem: https://ekspress-bus.pl/rozklad-jazdy.
W przypadku, gdy osoba ze szczególnymi potrzebami chce skorzystać z usług Urzędu Gminy Ładzice, może skontaktować się z pracownikiem Referatu Organizacyjnego Urzędu Gminy:
- telefonicznie:44 6840895,
- drogą pocztową: ul. Wyzwolenia 36, 97-561 Ładzice,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej pod adresem:dostepni@ladzice.pl,
- korzystając ze skrzynek na dokumenty, umieszczonych przy wejściach do budynku Urzędu,
- lub poprzez kontakt osobisty.
Urząd Gminy w Ładzicach ma swoją siedzibę w dwóch budynkach posiadających oddzielne wejścia.
Budynek główny Urzędu Gminy w Ładzicach,
Budynek posiada dwa wejścia.
Wejście główne znajduje się przy ulicy Wyzwolenia. Przed wejściem znajdują się trzy schodki, przy których brak jest platformy i pochylni. Obok drzwi zainstalowano dzwonek. Dzwonek usytuowany jest na ścianie, po lewej stronie od drzwi wejściowych, na wysokości ok. 1,60 m. Wewnątrz budynku, na wprost drzwi wejściowych znajduje się podświetlana tablica informacyjna, na której znajdują się nazwy poszczególnych referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy wraz z numerami pokoi.
Wejście boczne, usytuowane przy ulicy Ogrodowej. Na lewej framudze drzwi, na wysokości ok. 1,30 m zamontowano dzwonek Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku. Szerokość otworu wejściowego wynosi 100 centymetrów.
Budynek urzędu posiada dwie kondygnacje: parter i I piętro. Schody wewnętrzne, prowadzące na wyższą kondygnację budynku wyposażone są w poręcze, które nie tylko pomagają utrzymać stabilność, ale również stanowią wsparcie oraz wskazówkę dotyczącą kierunku ruchu. Budynek nie jest wyposażony w windę. Na pierwszym piętrze znajduje się krzesło ewakuacyjne przymocowane do ściany usytuowanej przy schodach prowadzących na niższą kondygnację budynku.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami, które mają trudności z dostaniem się na wyższą kondygnację budynku, odbywa się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Ładzice usytuowanej po prawej stronie, obok drzwi wejściowych, znajdujących się przy ulicy Wyzwolenia. Wejście do sali konferencyjnej posiada podjazd o niskim stopniu nachylenia. Drzwi wejściowe nie posiadają progu. Wewnątrz budynku zapewnione są miejsca do odpoczynku. Na wprost drzwi wejściowych znajduje się toaleta, która jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
W przypadku, gdy osoba ze szczególnymi potrzebami skorzysta z wejścia do urzędu, znajdującego się przy ulicy Ogrodowej, ale ma trudności z pokonaniem schodów, prowadzących na wyższą kondygnację budynku, może powiadomić pracownika sekretariatu o swoim przybyciu w następujący sposób:
- dzwoniąc pod wskazany numer:446840895,
- używając dzwonka znajdującego się na lewej framudze drzwi, na wysokości ok. 1,30m,
- prosząc o pomoc pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej znajdującego się na parterze budynku.
Pracownik sekretariatu udaje się na parter, w celu ustalenia przedmiotu sprawy, a następnie zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę Urzędu o konieczności obsłużenia osoby ze szczególnymi potrzebami, bez zbędnej zwłoki. Obsługa klienta odbywa się w holu budynku, znajdującym się na parterze. Stanowisko obsługi zaopatrzone jest w stolik oraz miejsce do odpoczynku. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą klientowi w opuszczeniu budynku.
Jeżeli osoba ze szczególnymi potrzebami chce złożyć dokumenty w Urzędzie Gminy, ale nie ma potrzeby powiadamiania o swoim przybyciu pracownika sekretariatu, może umieścić je w skrzynce, znajdującej się wewnątrz budynku, na wprost drzwi wejściowych, oddalonej od wejścia na odległość ok 7 kroków. Pracownik sekretariatu na bieżąco kontroluje jej zawartość.
II budynek Urzędu Gminy w Ładzicach, (w którym mieści się Referat Usług Komunalnych i Ochrony Środowiska).
Budynek usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie z budynkiem głównym. Posiada jedno wejście przy ul. Wyzwolenia od lewej strony budynku głównego. Referat Usług Komunalnych i Ochrony Środowiska zlokalizowany jest w całości na parterze. Przed wejściem znajdują się dwa schodki, przy których brak jest platformy i pochylni. Przy wejściu brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Brak dzwonka.W budynku zapewnione są miejsca do odpoczynku. Toaleta nie jest przystosowania dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Brak jest kontrastu miedzy podłogą i ścianami, drzwi są skontrastowane z otaczającą je ścianą.
W przypadku, gdy klient ze szczególnymi potrzebami (np. z niepełnosprawnością narządów ruchu, poruszający się na wózku, korzystający z chodzika lub kul ortopedycznych) chce skorzystać z usług referatu może załatwić sprawę korespondencyjnie lub dostać się do Urzędu przy pomocy pracownika referatu. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą klientowi w opuszczeniu budynku.
Parking
- Urząd Gminy Ładzice dysponuje własnym parkingiem, na parkingu są wyznaczone 2 miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane,
- Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą,
- Wjazd na parking możliwy jest od ul. Wyzwolenia. Znajduje się za budynkiem Zakładu Opieki Zdrowotnej,
- Od miejsca parkingowego do wejścia budynku głównego przy ul. Wyzwolenia 36 odległość wynosi około 50 metrów, od budynku przy ulicy Wyzwolenia 38 odległość wynosi około 30 m,
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu,
- Pies musi mieć kaganiec,
- Nie dotyczy psów przewodników.
Pętla indukcyjna
- Pętla indukcyjna jest dostępna w budynku głównym przy ul. Wyzwolenia 36.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność tłumacza języka migowego
- Usługa skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego na tą chwilę jest niedostępna.
- W budynkach gminnych nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność informacji głosowych
- W budynkach gminnych nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|